A

Käyttömaksut ja laskutus

Vesi- ja jätevesimaksu

  • laskutus perustuu kulutettuun vesimäärään, joka mitataan kiinteistössä olevalla laitoksen vesimittarilla
  • myös jätevesimaksun perusteena on käytetty vesimäärä

Perusmaksu

  • perusmaksu perustuu vesimittarin kokoon
  • perusmaksua laskutetaan sekä vedestä että jätevedestä ja se on molemmissa samansuuruinen
  • pienkiinteistön perusmaksu (mittarikoko 20 mm)

Käyttömaksut 1.4.2013

Käyttömaksut 1.4.2014

Laskutus

  • laskut lähetetään asiakkaille neljä kertaa vuodessa pääsääntöisesti kolmen kuukauden välein
  • poikkeuksena suurkuluttajat, jotka laskutetaan kuukausittain

Laskutusmuutokset

  • asiakkaan tulee itse ilmoittaa muutoksista vesilaitokselle
  • esimerkiksi väestörekisteriin tehdyt muutokset eivät tule automaattisesti vesilaitoksen tietoon
  • omistajan vaidon ilmoittamisesta tarkempaa tietoa sivulta omistajan vaihto
  • veden kulutuksessa tapahtunut oleellinen muutos kannattaa ilmoittaa laskutukseen
  • esim. henkilömäärän muutokset voidaan huomioida jo etukäteen kulutusarviossa
  • vesimittarilukeman ilmoittamisella laskutus muutetaan vastaamaan todellista vedenkulutusta
  • mittarilukema kannattaa ilmoittaa 1-2 kertaa vuodessa
  • tai jos vedenkulutuksessa tapahtuu oleellinen muutos (±30%)
  • muutokset huomioidaan seuraavassa laskussa

Yhteystiedot

  • sähköposti vesilaskutus(at)jarvenpaa.fi
  • puhelin 040 315 2828 ja 040 315 2424

Siirtolasku

  • jos veloituslaskun summa on pienempi kuin 9 € maksu siirtyy seuraavaan laskuun
  • jos hyvityslaskun summa on pienempi kuin 200 € maksu hyvitetään seuraavassa laskussa
  • suurkuluttajilla pienempi kuin 500 €
  • asiakkaalle lähetetään siirtolasku tiedoksi

Hyvityslasku tai liikasuoritus

  • tiliyhteystiedot rahan palauttamiseksi pyydetään ilmoittamaan kirjallisesti
  • sähköpostilla osoitteeseen myyntireskontra.tuusula@kuntapro.fi
  • postitse osoitteeseen KuntaPro Oy Tuusula, Järvenpään kaupungin myyntireskontra, Autoasemankatu 1, 04300 Tuusula
  • tilitietojen lisäksi ilmoitetaan henkilötunnus, laskun numero ja asiakkaan/maksajan nimi

Maksun laiminlyönti

  • maksukehotukset ja perinnän hoitaa 1.1.2017 alkaen perintätoimisto Intrum Justitia Oy
  • aikaisemmin perintää hoitanut Trust Kapital Group TGK Oy (nykyisin Ropo Group Oy) hoitaa loppuun ennen vuotta 2017 sille siirtyneet saatavat
  • asiakkaalle lähetetään kaksi maksukehotusta ennen perintätoimenpiteitä
  • pahimmassa tapauksessa maksun laiminlyönti aiheuttaa veden toimituksen keskeyttämiseen
  • jos vesijohto joudutaan sulkemaan, sulkemisesta ja avaamisesta laskutetaan erikseen