Oma Järvenpää kokoaa kaupungin digiasioinnin yhteen paikkaan – uusi palautepalvelu on nyt kuntalaisten käytössä

Järvenpään kaupungin tavoitteena on uudistaa digitaalisia asiointipalvelujaan asukkaiden helposti löydettäviksi ja käytettäviksi. Tavoitteen saavuttamiseksi kaupunki otti keväällä 2023 käyttöön uuden Oma Järvenpää -digiasiointipalvelun. Oma Järvenpää yhdistää Järvenpään kaupungin kaiken digiasioinnin yhteen näkymään, kaupunkilaisen helposti käytettäväksi ajankohdasta ja paikasta riippumatta. Ensimmäisenä kokonaisuudesta avautui osallistuvan budjetoinnin äänestys, joka oli auki kuntalaisille maalis-huhtikuussa. Syyskuussa kuntalaisten käyttöön avautui uusi palautepalvelu. 

Oma Järvenpäästä löytyvät kaikki kaupungin sähköiset asiointipalvelut eri aihepiireistä tilavarauksista asumisen palveluihin ja uusimpana syyskuun alussa avautunut uudistunut palautepalvelu. Alkuvaiheessa Oma Järvenpää –palvelusta tehdään pääasiassa ohjauksia muissa kaupungin verkkopalveluissa sijaitseviin kaupungin digitaalisiin asiointipalveluihin, jotta palvelut on helppo löytää yhdestä paikasta. Palvelua kehitetään suunnitelmallisesti vaiheittain seuraavien vuosien aikana.   

– Uskon Oma Järvenpään helpottavan järvenpääläisten digiasiointia entisestään, kun aiemmin eri sijainneista löytyneet kaupungin asiointipalvelut on nyt koottu yhteen paikkaan, helposti löydettäväksi, hallintopalvelupäällikkö Topi Luostarinen kommentoi.   

Uusi palautepalvelu on jaettu selkeisiin kategorioihin aihepiireittäin, millä on pyritty tekemään palautteen antamisesta mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Palautepalvelua on mahdollista hyödyntää sekä kirjautuneena että kirjautumattomana asiakkaana. Kirjautunut asiakas pääsee seuraamaan oman asiansa käsittelyä palvelussa reaaliaikaisesti ja voi pyytää myös vastausta palautteelleen.  

Lisäksi uusi järjestelmä mahdollistaa palautteiden käsittelyn läpinäkyvyyden ja helpottaa, selkeyttää ja nopeuttaa palauteasiointia. 

– Uudessa palautepalvelussa palautteiden käsittelijöitä on aiempaa enemmän, ja he voivat tarttua palautteisiin heti niiden saavuttua tehden palautteen käsittelystä joustavaa ja nopeaa, palautepalvelun projektipäällikkö Anuliina Hietamies kuvailee uutta palvelua. 

Kuntalaiset voivat jatkossakin olla yhteydessä kaupunkiin digiasioinnin lisäksi eri tavoin – puhelimitse, sähköpostilla tai kasvotusten Järvenpää-infon asiakaspalvelupisteessä.   

Lisätietoja: 

Oma Järvenpää -kokonaisuus: Topi Luostarinen, hallintopalvelupäällikkö, topi.luostarinen@jarvenpaa.fi 

Palautepalvelu: Anuliina Hietamies, erityisasiantuntija, palautepalvelun projektipäällikkö 

Anuliina.hietamies@jarvenpaa.fi 

Jaa juttu: