”Sinun sinfoniasi” on Järvenpään uusi slogan
—Kaupunki ja päätöksenteko
Järvenpää saa uuden sloganin eli iskulauseen, joka otetaan käyttöön saman tien kaupungin viestinnässä ja markkinoinnissa. Slogan ”Sinun sinfoniasi” on myös rekisteröity Suomen markkinointiliiton iskulauserekisteriin.
Järvenpään kaupunki etsi toukokuussa uutta slogania avoimella ideahaulla, johon saatiinkin kokonaiset 329 ehdotusta. Kaupunkilaiset myös pääsivät äänestämään omia suosikkejaan ehdotusten joukosta.
”Saimme kaupunkilaisilta lukuisia hyviä ja kekseliäitä slogan-ehdotuksia, jotka kuvasivat Järvenpäätä monista eri näkökulmista. Äänestyksessä äänet hajaantuivat monenlaisille ehdotuksille. Eniten kaupunkilaisia viehättivät slogan-ehdotukset, joissa oli mukana Järvenpään kulttuurihistoria tai luonnonläheisyys”, viestintäjohtaja Heli Komulainen kertoo.
”Sinun sinfoniasi” ei ollut sellaisenaan slogan-ehdotusten joukossa, vaan lopullinen muoto syntyi ehdotukset läpi käyneen ja arvioineen raadin aivoriihen tuloksena.
”Meitä alkoi kiehtoa sana sinfonia, joka oli mukana muutamissa kaupunkilaisten slogan-ehdotuksissa. Pyörittelimme sanan ympärille lukuisia erilaisia slogan-versioita. ’Sinun sinfoniasi’ kolahti kohdalleen monestakin eri syystä”, Komulainen sanoo.
Uusi slogan viittaa Järvenpään kulttuurijuuriin ja nykyajan taiteilijoihin. Sinfoniaa harvemmin soitetaan yksin, vaan yleensä se vaatii yhdessä tekemistä.
”Haluammekin uudella sloganilla kertoa siitä, että Järvenpää on paitsi ainutlaatuinen kulttuurikaupunki, myös yhteisöllinen, yhdessä tekemisen kaupunki”, viestintäjohtaja sanoo.
Muotoilu ”Sinun sinfoniasi” puhuttelee jokaista henkilökohtaisesti. Sloganin viesti on, että Järvenpäässä jokainen voi elää omanlaistaan elämää ja olla osa ”orkesteria”.
”Uusi sloganimme on myös napakka ja helppokäyttöinen sekä ennen kaikkea erottuva. Se ei sopisi kovinkaan monelle muulle suomalaiselle kaupungille tai kunnalle”, Komulainen toteaa.
Uusi slogan korvaa ajan mittaan Järvenpään käytössä tähän saakka olleet sanaparit, joita ovat olleet esimerkiksi ”Osaamista ja intohimoa” sekä ”Huolenpitoa ja tyytyväisyyttä”. Kaupungin yhteisen sloganin rinnalle jää käyttöön Business Järvenpään rekisteröity slogan ”Business Beyond the Usual”. Syksyn aikana Järvenpään lapset ja nuoret pääsevät keksimään vielä oman sloganinsa Lasten Järvenpäälle.
Lisätiedot:
Heli Komulainen
viestintäjohtaja
Järvenpään kaupunki
puh. 040 315 3100
s-posti heli.komulainen@jarvenpaa.fi